Dersin Adı | Felsefeye Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 468 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, bilgi, değer ve siyaset alanlarına üzerinden, felsefenin temel kavram argüman stratejilerine bir giriş sunmayı; böylece kavramsal analiz, eleştirel düşünme, argümansal değerlendirme ve akılsal tartışma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, felsefi problemlere bir giriş sunar; felsefeyi, yaşamı insanın yapan etkinliklerimizi sorunsallaştırabilmemiz için kullanabileceğimiz bir takım araçlar olarak tanıtmayı amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, bilimsel bilginin otoritesi, zihin dünya ilişkisi, özgürlük ve siyasi eylem gibi konuların barındırdığı bazı soru ve sorunlara odaklanır ve bunları çözümlemenin örneklerine bakar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | What is it to make a claim? |
2 | Plato, inanç, bilgi ve şehir 1 | Plato, Apology https://aeon.co/essays/everyone-is-entitled-to-their-beliefs-if-not- to-act-on-them |
3 | Plato,inan., bilgi ve şehir 2 | Apology cont’d https://byrdnick.com/archives/4318/appeal-to-nature-appeal-to- intuition-fallacy |
4 | Akıl ve dünya | Descartes, Meds 1 and 2 |
5 | Akıl felsefesi | Turing, A., 1948, ‘Intelligent Machinery: A Report’, London: National Physical Laboratory; Searle, J., 1980, ‘Minds, Brains and Programs’, Behavioral and Brain Sciences, 3: 417–57 |
6 | Akıl felsefesi | https://aeon.co/essays/creating-robots-capable-of-moral- reasoning-is-like-parenting |
7 | Vize I | |
8 | Bilim otoritesi | Popper, The logic of scientific discovery, pp. 3-27 https://aeon.co/essays/do-thought-experiments-really-uncover- new-scientific-truths |
9 | Etik1 | Kant, pp. 274-281; Bennett, pp. 294-306; Bentham, pp. 306-312; Williams pp. 339-345; |
10 | Etik 2 | Sartre on Freedom, Being and Nothingness, pp. |
11 | In-class writing assignment | |
12 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
13 | Siyaset ve etik | Martin Luther King, Jr., Letter from Birmingham Jail; Malcolm X, selected speeches. |
14 | Siyaset ve bilgi | Martin Luther King, Jr., Letter from Birmingham Jail; Malcolm X, selected speeches. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Foucault, History of Madness pp. 44-78 and pp. 462-512 |
16 | Final |
Ders Kitabı | ● Karl Popper, The Logic of Scientific Discovery, Routledge ISBN-13: 978-0415278447 YIL |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://aeon.co/essays/everyone-is-entitled-to-their-beliefs-if-not-to-act-on-them |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 17 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest